Beauty niet langer een luxe, maar een investering.

Mensen zijn meer dan ooit bezig om de beste versie van zichzelf te creëren. Dankzij het gebruik van nieuwe technologieën en innovatieve professionele producten is het creëren van de beste versie van jezelf ook mogelijk! 

De beautymarkt is booming en dat zien we aan alles, consumenten investeren in professionele cosmetica, gelaatsverzorgingen en behandelingen met apparatuur. De oorzaak van de groeiende beautysector is dat we tijdens de lockdowns niets meer konden. Veel sociaal contact ging dan ook via social media. En laat dit nu het platform van de FILTERS zijn! Door de filters lijkt het alsof men een perfecte huid heeft, wimperextensions, geen rimpels, grotere lippen, facelift,… Een vertekend beeld dus, MAAR dit heeft er nu net wel voor gezorgd dat mensen de beste versie van zichzelf willen nastreven. Beauty is hierdoor gestandaardiseerd. 

Een andere oorzaak van de stijgende beautymarkt is dat beauty steeds toegankelijker gemaakt wordt voor iedereen. Je hebt skincare, gelaatsverzorgingen en andere behandelingen in alle kwaliteiten en prijsklassen.  Denk maar aan 5-10 jaar geleden hoe duur een IPL behandeling was, terwijl laserbehandelingen nu toegankelijker dan ooit zijn! Beauty is dus voor iedereen.

WEETJES:
Welk Europees land heeft de meeste beauty behandelingen?
Duitsland heeft het grootste aandeel.

Beauty Industry Statistics and Market Research: Global & US. Globally, the industry is strong and only getting stronger. How big is the beauty industry? Up from $483B in 2020 to $511B in 2021 — and with an annual compounded growth rate of 4.75% worldwide — it’s predicted to exceed $716B by 2025.
Bron: https://www.mordorintelligence.com/industry-reports/europe-beauty-and-personal-care-products-market-industry